onsdag 28 januari 2009

VAB

Jag är hemma med lilleman idag. Vi var precis på väg till dagis (bägge barnen var färdiga, å vi var i tid för en gångs skull...) när han helt plötstligt kräktes, över hela sig... *jippie* Vi körde ner Maja till dagis, ringde alla nödvändiga samtal (jobbet å dagis) och åkte hem. Har tillbringat dagen på en madrass på golvet, tittandes på "Bee movie" och Bolibompa. Det är rätt så tjatigt, men vad gör man inte när han är sjuk?!
Jag har för en gångs skull inte gjort en massa "måsten", utan har varit med Joel hela dagen. Skönt, för jag har förutom att myst med honom försökt slappa lite själv. Jag är i behov av sömn har jag upptäckt och har således sovit med honom flera ggr idag. Jätteskööönt!

Just nu är Joel piggare och har inte kräkts på några timmar. Jag håller tummarna att det värsta är över. Jag håller även tummarna att vi andra klarar oss. Jag har kört stora desinfektionsrundan på toaletterna och jag har spritat händerna och jag har ätit pepparkorn (hade inte vitpeppar, men jag tänkte att det funkar nog med vilken peppar som helst?!)

Typiskt att han blev sjuk just idag, när vi fått en trevlig middagsinbjudan till Maria m familj. Jättesynd att vi inte kan åka iväg. Hade varit jättemysigt, låta barnen leka en stund och få möjlighet att prata lite... Nåväl, förhoppningsvis kan vi få till en date snart igen!!!

I morgon ska jag på kurs, så jag hoppas verkligen att jag inte blir dålig. Det är den sista delen i vår habkurs och vi ska bli diplomerade och ha festmiddag med underhållning... Ska bli kul!!!!! (Så håll tummarna för mig kära ni att jag inte blir sjuk!!!)

1 kommentar:

Lisa sa...

Håller tummar, tår och hårstrån