lördag 17 januari 2009

Lördagkväll

Vi sitter klistrade vid varsin dator. Har påbörjat jobbet med framsidan till vårt festprogram till bröllopet. Ett roligt jobb, som tar lite tid! Vi är petiga och mäter centimetrar och funderar hit å dit. Lite lustigt om man tänker sen att förmodligen kommer ingen att tänka på en cm hit eller dit...

I dag lämnade vi av Maja vid gasklockorna där hon och kompisen Samuel skulle gå på "Sagan om den lilla Farbrorn" som Skottes musikteater sätter upp. Efter teatern följde Maja med Samuel hem och ska sova där i natt. Vi ringde innan för att säga godnatt - hon sa: "godnatt mamma, nu vill jag prata med pappa", sen sa hon till Daniel: "godnatt pappa och hejdå". Jag tror hon har det bra. ;-) Jättetack till Sandra o Krister som kom med förslaget om övernattning! Det gav oss en chans att göra lite bröllopsrelaterade saker ostört, eller ja Joel är ju hemma, men det blir liksom lättare med ett barn hemma!
Jag har förutom bröllopsplanering hunnit med en springtur runt om i Valbo m Jessica. Så skönt att få röra på sig lite. Sen fick vi oväntat men välkommet besök av Hanna och Roger och Signe. Jätteroligt att få gosa med lilla Signe, så knubbig och go och söt!

Gårdagen var första föräldralediga fredagen för i år. Jag och barnen tog det lugnt och gick runt i pyjamasarna länge.
Sen åkte vi iväg för att få se provbuketten!!! Så spännande! Det kändes helt rätt och tjejen som ska göra buketten har förstått mina tankar om hur jag vill ha det! Roligast är nog att hon går en floristutbildning på gymnasiet och att vi kan få anlita henne till att göra våra blommor både till borden och våra buketter och corsage. Jag är supernöjd.
Efter att ha tittat på blommorna åkte vi hem till min kollega Tina för att leka lite, titta på deras nya fina hus och äta lite lunch. En trevlig date då barnen lekte jättebra ihop! Kul, med tanke på att de aldrig lekt ihop förut!!!

Jag tog tillfället i akt när Daniel kom hem och drog iväg till gymmet, lite egentid är aldrig fel! :-)



Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: