onsdag 21 januari 2009

Upp som en sol å ner som en pannkaka...

Har känt mig så glad den sista tiden, har haft glada positiva tankar att jag ska få prova ett annat jobb. Men idag fick jag alltså ett nej på min tjänstledighetsansökan. Förklaringen till detta är att jag är en alldeles för värdefull person på jobbet (!), man vill inte förlora sin arbetskraft, det kan vara svårt för min enhet att få dispens att söka vikarie till min tjänst (det är eg anställningsstopp inom landstinget, men man kan söka dispens för vikarier o tjänster), hade jag sökt tjänstledighet för en HÖGRE befattning hade det gått bra, likaså om jag sökt för studier och även om jag hade sökt för att prova ett helt NYTT yrke så hade jag fått tjänstledigt... (Städerska då eller, för nåt annat har jag nog inte kompetens för inom landstingsvärlden...)

Det är ju himla härligt att jag är värdefull! Tack för det... Kan jag utnyttja det på nåt vis? högre lön? Fler utbildningar? Eller vad???

Jag ska tillägga att jag har sökt den internt (är alltså inte ute på arbetsförmedlingens sida) utlysta tjänsten (fick ju rekommendation om det, även om jag "bara" skulle få ett vikariat). Det kan ju leda till nåt... Svårt dock att avgöra hur man ska göra om jag skulle få tjänsten. Jag vet inte om jag vill säga upp mig, tänk om jag inte skulle trivas?

Inga kommentarer: