fredag 23 januari 2009

Äsklingsdag

Fredag är nog min bästa dag. Just nu iallafall. Jag har föräldralediga fredagar, så gott som alla fredagar. Ibland måste jag in o jobba, men då kan jag ta igen d en annan dag.
Idag började jag min dag med en promenad innan Daniel stack t jobbet. Därefter har jag och barnen ätit lång frukost, barnen har lekt, jag har i godan ro plockat o städat och lyssnat på radion... Mys!
Idag ska vi ta oss till staden nästgårds och hälsa på min farmor och farfar. Barnen ska vara där själva en liten stund medans jag o Daniel är hos konditorn och pratar tårta... *mmmmm* Sen blir det lunch hos farmor innan vi åker hemåt igen.

Bara det här att gå upp o mysa och ta låååång tid på sig. (Vi är fortfarande inte påklädda...) Det är kvalitetstid! Me like!

PS! I går var jag o provade underkjol o pälscape! Bokat o klart! En sak till att bocka av i "att göra listan"! :-)

2 kommentarer:

positiv energi sa...

Skööönt! Jag har ju också sådanna fredagar i vanliga fall, men den här veckan har vi vabbat en del (Valter var aningens kladdig i ögonen så han fick vara hemma och då ville Emilia också vara hemma...) så idag jobbar jag hemifrån och barnen är på dagis.

Mysigt att hälsa på farmor och farfar. Lycka till hos konditorn!

Ja idag smäller det! Är riktigt nervös! Än så länge så har det inte plingat nåt i telefonen så jag vet ingenting.
Jag lovar att jag hör av mig så att du hinner med i planet ;-)

Kram, kram!

Mamma sa...

Jag älskar också såna dagar. Vi kan gå i pyamas fram till lunch ibland jag och barnen. Det är så härligt att bara vara ... Det mesta verkar falla på plats nu i för dagen D. Jag längtar efter att få se kort sedan. MASSOR av kort. :-) Ha en skön helg! Kram