torsdag 11 december 2008

Luciafirande

Har idag varit på lillemans luciafirande på dagis. Vi föräldrar och syskon fick gå in en annan väg för att inte våra kära små skulle tappa intresset för luciatåget...
De kom glatt sjungande: "Här kommer Lucia tåget tjolahopp tjolahej tjolahoppsansa" söta små telningar! Joel hade inte fattat att någon var där och skulle lyssna och titta så när han kom in i rummet blev han skräckslagen och drog ner tomteluvan för ansiktet... Sen ville inte han vara med mer. Han satt hos mig i knät med ansiktet tryckt mot mig... Lillskrutt.
Efter luciafirandet fick vi fika, det var mer populärt hos lilleman... ;-)

Gårdagens jullunch blev mycket trevlig, vi fick inget varsel... Vi fick en stormlykta från Designhouse of Sthlm. mycket fin. Min present som jag gav bort i julklappsbytet orsakade en skrattstorm utan dess like... Jag hade verkligen gått in för det och valt en sak som jag inte använder mer, eller rättare sagt aldrig använt... (en tulpan som fungerar som en ljuslykta) Roligt om man kan glädja nån... ;-)

Imorgon åker jag och Maja till Stockholm. Med oss har vi mormor och moster. Vi ska julshoppa, gå på Junibacken och Skansens julmarknad, bo på hotell och äta god mat på restaurang. Det ska bli sååååå mysigt! En riktig tjejhelg! :-)

Förresten har lyxat till det med en manikyr idag, på arbetstid. Det var jag värd tycker jag... :-D

Puss.

3 kommentarer:

Mamma sa...

Nu gör du mig riktigt avis... Stockholm med all julskyltning är så mysigt. Jag hoppas vekligen ni får en mysig helg och att ni kommer hem med MÅNGA shoppingpåsar. :-) Kram

Anonym sa...

Hoppas ni hadde det bra i stockholm...bara lite avis.. :)
själv blev klinikfesten rolig, lite sliten i dag...
kram c

Anonym sa...

Hej´, men vilken toppen idé att återanvända saker hemmifrån. ska jag föreslå att vi gör i klassen på måndag. Hoppas att ni får en trevlig 3:e advent
Kram kram Giesela