måndag 15 december 2008

Luciafirande mm

Är mäkta imponerad av vår stora tös och hennes dagiskompisar efter luciafirandet idag. De är otroligt duktiga och har lärt sig så många sånger utantill! Så roligt att höra dem ta i ordentligt... (framförallt på slutet av varje rad tog de i ordentligt!) De hade smyckat dagisgården med egengjorda lyktor och en brasa som brann mitt på gården. Lucia utomhus var riktigt mysigt!

Efter luciafirandet fick vi trevligt middagsbesök av Lisa o Martin o deras töser. Passade på att träffas lite nu eftersom de åker uppåt/hemåt över julen och vi missar varandra totalt. Töserna fick ge varandra födelsedagspresent i förskott.

Tyvärr verkar det som att tösen börjar bli sjuk, hon var gnällig vid dagis och när vi kom hem var hon så trött. Tog en temp på henne efter middagen och då visade den på 38,5... Hostan hon och lillebror har är inte att leka med heller, skällande och riktigt djup är den. Den kom natten mot måndag på bägge två, och har konstigt nog inte visat sig under dagen. Fick höra idag när jag hämtade lilleman på dagis att de varit 9 av 19 barn där - och de flesta som varit hemma har fruktansvärd jobbig hosta. Flera har tydligen fått åka in till barnkliniken på sjukhuset. Läskigt.

Ytterligare en läskig sak som gör att jag tittar till mina barn flera ggr per kväll är; TRE barn som jag inte själv har relation till men som arbetskollegor/kompisar på ngt sätt känner har gått bort. Inte genom någon olycka eller så - de har i princip bara somnat in. Det är läskigt och ger mig magont.

Inga kommentarer: