tisdag 30 december 2008

Gott slut!

Hjälp vad tiden går fort när man är ledig. Vi befinner oss just nu i Idre tillsammans med min sida av familjen. Åker skidor för fulla muggar om dagarna, Maja går i skidskola och har lärt sig massor redan! Kvällarna tillbringas med tv:n avstängd och på kvällarna spelas istället spel. Mycket trevligt. Nyåret kommer att firas på hotellet med fyra rätters supé och sen ska vi njuta av det sedvanliga fackeltåget i backen.


Vad har då hänt sedan sist jag uppdaterade?!

Julen har varit trevlig. Julafton hade vi hemma hos oss, med allt som hör till. Tomten kom och ffa Joel tyckte att Tomten var en rolig figur. Maja var lite tveksam till en början men tinade upp och Tomten fick minsann en kram! :-)
På juldagens morgon kom barnens kusiner m familj uppkörandes från Skåne. Dagarna har sprungit förbi med mycket utelek, julmat och busiga barn. Vi har även spelat Wii (vill ha!!!) och haft mysiga kvällar.

Annandagskvällen blev dock ingen munter historia då älskade sonen gjorde sig illa i badet och vi hamnade på akuten och senare blev inlagda på barnkliniken över natten. Vi väntade oss operation, men det blev hemfärd dagen efter... Lilleman hoppade högt i badkaret och landade med sin lilla rumpa på en legobit... Låter kanske inte så illa men det gjorde att han "sprättades" upp på ett högst olämpligt ställe... :-( Har nog aldrig hört ett sådant barnskrik tidigare, så ont i hjärtat!!!!
Just nu så verkar det inte som att Joel har något besvär från rumpestumpen, men ibland så säger han "illa stjärten"... Penicillin skall intagas en vecka till för att undvika infektioner. Så på det stora hela så gick d alltså rätt så bra ändå.
Jag var oerhört glad över att ha med mig Jenny till sjukhuset, en van mamma som kunde stötta mig och förklara vad de gjorde. Joel fick nämligen en medicin som gjorde honom "fredagslullig" - vilket är rätt så otäckt att se...

Nu är det dax för sängen för att orka upp till nypistade backar imorgon bitti.

Jag önskar ER alla ett riktigt Gott Nytt År!
Stor kram!

1 kommentar:

villan vid vilan sa...

åhhh det gjorde ont i hjärtat på oss också när jag läste om lillemans olycka. Tänk vad lätt hänt det är att de gör sig illa. Hoppas att det är bättre nu.....kram/A