söndag 21 december 2008

Kalas i dagarna 4

Tredje dagen av kalasande är här. Idag är det min kära farmor som fyller år. Vi ska dit på jullunch om en liten stund.
Maja har firats stort av kompisar och släkt. Fredags kvällen spenderades tillsammans med släkten. Jag lagade kantarellsoppa, mormor hade med sig nybakt bröd. Sen blev det:

Maja fick jättemånga fina presenter, Tack för det. Bland annat fick hon Barncancerfondens halssmycke: Hope. Jättefint!

I går hade vi först mina kusiner o moster o morbror här för firande, sen kom Peter och Evelina. Kalas på kalas! :-)
Peter och Evelina ställde upp och var barnvakter när vi gick för att "pynta" lokalen vi hyrt för kvällens disco! Discokulan åkte upp, varmkorven kokades och serpentiner blåstes ut på borden. Sen vällde det in barn... Eftersom vi hade lokal i år tyckte vi att Maja fick bjuda de hon ville - å då landade vi på 21 barn! *ler* Högljutt och livat, dans o lek! Mycket trevligt, men vi tog ett beslut att nästa år blir det nog en mindre skara barn som får komma... Annars orkar inte mamma och pappa... ;-)
Maja var supernöjd, och somnade som en stock efter kalaset!

I dag är som jag sa dax för farmor och imorgon är det min kusins tur. På annandagen fyller Daniels bror i Kanada år... 4 st inom loppet av en vecka har vi - i december... Johan har sagt att han och Maja ska bilda en klubb mot taskiga föräldrar som planerar sina barns födelsedagar dåligt... ;-)

Inga kommentarer: