torsdag 4 december 2008

"Du luktar strömming"

Det var kommentaren jag och Lena fick vid ett hembesök idag. Är inte säker på om det var positivt menat, men herrn i fråga snusade oss i håret och uttryckte sedan sina väl valda ord. En spännande man som vid föregående träff med mig startade med att säga: "Sara du är ful" för att sen gå vidare till att vilja sitta bredvid mig, lukta mig i håret och även pussa mig på håret och då sa han "du luktar älskling"...
Min dag på jobbet har idag varit minst sagt hektisk. Jag har haft tre hembesök i olika delar av vårt landskap, tre mastiga ärenden som ger mycket tankeverksamhet efteråt. Inte nog med att jag har haft det hektiskt på jobbet så var jag tvungen att byta av sambon här hemma som varit hemma med lilleman och som var tvungen att hasta iväg till ett möte med jobbet.

Våra kära dagisfröknar tyckte att lilleman skulle vara hemma pga ögoninfektion... I går var han rinnig i ögonen på dagis, och även på kvällen. I morse fanns det inte kvar. Lillemans ögon rinner om han börjar bli förkyld. Jag tycker att våra dagis fröknar är fantastiska, men de har en tendens att skicka hem vår son om han är det minsta lilla varm. Ett par gånger har jag fått hämta pga feber, men när vi kommit hem har han inte haft någon feber... Enl en läkare jag känner (undrar vem?) så försöker läkarna propagera för att inte hänga upp sig på temperaturen! Man måste titta på allmäntillståndet! Jag tror ju såklart att de vill väl, och att man ska undvika smitta så långt som möjligt. Men sunt förnuft kommer man långt med.

Har förresten försökt mig på att baka "macaroons" till Majas födelsedag som ett litet test inför bröllopet. Funderar på att göra såna som tilltugg till skumpan. Men, de blir inte så fina!!! Hur gör man?!

1 kommentar:

Lena sa...

jag spritsade ut mina. vet inte om de blev snyggare för de men något jämna iaf...kan fota en annan dag så får du se :-)