onsdag 10 december 2008

Byta grejor med varann...

Idag har vi jullunch på jobbet - vilket innebär troligtvis en liten jultallrik med två sorters sill o nån liten bit skinka, inga pampiga julbord här inte... fast så jobbar jag inom landstinget, så det är väl inte så konstigt?! Tomten kommer står det i mailet från chefen, undrar vad tomten kommer med då? Varsel?! ;-) Nä nu ska jag inte vara sån, det blir säkert trevligt.
Vi har eget julklappsbyte oxå, men ett litet udda sådant som någon av stjärnorna här på jobbet kommit på - vi tar en "gammal" sak hemifrån och slår in och ger bort. Dvs jag har tagit en sak som jag inte använder där hemma och ger bort till någon kollega som kanske tycker bättre om saken än jag... *hihi* Visst är vi ekonomiska och miljömedvetna - vi återanvänder!

I går var jag på Afternoon tea på ett ställe här i stan. Massa scones, skorpor, lemon curd och marmelad... *mmmmmm* Mycket gott! Kan rekommendera ett besök där!
Jag var mätt resten av kvällen, så att få i sig någon större middag var inte att tänka på...

Ha en härlig onsdag!

2 kommentarer:

positiv energi sa...

Du låter aningens ironisk Sara ;-)
Vi lämnade tyvärr in ett varsel på jobbet igår. Trist, men alla har förstått att det tyvärr måste bli så. Ingen vidare julklapp =(

Jag tror att jag vet vart du var på Afternoon tea igår. Jag har själv funderat på att gå dit. Verkar jättemysigt. Nu måste jag göra slag i saken.

Jag återkommer om kalaset, tror att vi gärna kommer på fredagen, då vi har tänkt fara till stugan på lördagen.

kram, kram!

Sandra sa...

Hej!
Åh, va gott och mysigt det lät med Afternoon tea, vart var du? Tack för inbjudan, Samuel kommer:-)
Tar med mig den fina kransen;-)och kortleken då om vi inte träffas nåt innan! Kramar till Dig