söndag 23 november 2008

Trötta dagar

Återigen har helgen svischat förbi, denna helg med besök från Daniels mor och hennes sambo. Vi har räknat ut att vi har varit uppbokade de senaste 5 helgerna - antingen har vi haft besök eller så har vi varit besökare. Missförstå mig rätt nu, det är jätteroligt att ha besök och att vara besökare - men jisses så trötta vi är nu. Hela familjen är i behov av lite ledigt en helg! Jag förstår inte riktigt hur vi ska få det att gå ihop, snart är ju julen här och inför det är det en massa trevligheter inbokade. Vi skulle behöva klona oss själva, där den ena klonfamiljen är trevlig och besöker folk och den andra klonfamiljen ligger hemma i soffan och myser. Vore inte det toppen?!

Efter mina tre dagar i Orbaden; där vi förutom studier och redovisningar åt god mat, boxades, var på SPA (där jag fick behandling av Victoria Silvstedts mamma... Vilken Lassie va?! ;-) ), dansade natten lång till en läskig trubadur; så kom jag hem till en sjuk sambo... som trots sjukdom varit på jobbet och tagit hand om barnen! Vilken lyckad kombination... han har levt på alvedon och ipren hela helgen, och har sedan hans mor åkte hem vid lunch sovit i soffan. Imorgon ska jag tvinga honom att vara hemma från jobbet och bara VILA!!! Jag tror att han behöver det!!!
Förutom att Daniel e sjuk så har vår helg varit bra, gårdagen spenderades på simskoleavslutning samt på kalas hos morfar. Dagen har idag innefattat att jag har tittat på dotras dansuppvisning. Söt som socker! Hon var otroligt imponerad av de äldre tjejernas dans, så nu gissar jag att hon kommer att vilja fortsätta dansa... :-) Lillstintan.

Efter dansen åkte jag och Joel till "köpis" och inhandlade vinterskor (Kuoma - erfarenheter någon?!) till honom och en lekhjälm. Idolerna (de som åkt ur) var där och sjöng till alla fjortisars förtjusning och även till Joels förtjusning. Jag fick jaga lilleman runt omkring i affärerna (jag stod själv och provade skor, så smet den lille rackaren ut ur affären!!!), så till slut tog jag till det sista knepet - en muta! Han fick en tablettask trots att det inte är lördag. Bad mummy!

Nåväl, söndagskvällen börjar närma sig sitt slut. Dax att närma sig sängen... men bara liiite surfande till. Hörs snart igen! kram Sara

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart att läsa din blogg. Du heter Sara och min vän heter Sara och hon säger ALLTID nåväl precis som du skriver i ditt inlägg.
Kram Giesela