måndag 17 november 2008

Sylta och safta

Efter en trevlig helg med svärisarna så lämnade de oss vid 11 tiden igår förmiddag. Vi har verkligen haft det mysigt, men åh så skönt det är att bli själva, bara vi i lilla familjen.
Daniel sprang ner till arbetsrummet för att fixa lite där (passade på!) och Joel lekte med sina tåg och bilar. Jag och Maja bestämde oss för att göra i ordning en äppelkaka. Vi har haft massor av äpplen liggande i kallförrådet, som vi tänkt ska hålla sig under hela vintern - fint inslagna i tidningspapper ett och ett... men i dagens samhälle har man inte samma kyla i sina kallförråd som på gammelmormors tid... så äpplena börjar bli mjuka och inte så goda att äta bara "så där". Så äppelkaka och äppelmos fick det bli! *Mums!*
Förutom det passade jag på att göra saft på vinbär jag haft liggande i frysen. Jag kände mig riktigt huslig. Det var hur som haver otroligt skönt att bara vara hemma med lilla familjen.

Jag och Daniel hann förresten med ett besök på stan i lördags, då tittade vi bland annat på ringar. Jag som trodde det skulle vara en lätt sak, men icke. Vi måste dit igen och titta mera... *ler*

4 kommentarer:

Anna sa...

Men halloij igen, kul att du kikar in hos mig. Nu blev jag väldigt nyfiken är vi med i Allt för festen också? Vilka bilder är det? Alltså jag/vi har valt att inte gå in p å vår budget men den var väldigt hög. Vad gäller favours så har jag beställt från USA etiketter och läppglans och plåtburkar.

Anna sa...

Oj nu skickade jag iväg utan att jag blev klar. Jamen såg att ni hade kollat ringar i helgen, det är ju supersvårt men jag lovar när du ser THE RING då känner du i hela kroppen att det är den du vill ha ;-) så var det iallafall för mig. Kram Anna P.S hör av dig om du har fler frågor.

Anna sa...

Hej igen, såg att jag missade ngr frågor. Vi var 85 gäster och festprogrammen skrevs ut på lite tjockare papper, sen hade jag köpt ännu lite tjockare papper i brunt med lite skimmer effekt samt rosa och dessa skars till så det transparenta rospappret kikade fram (svårt att förklara) och så limmade vi fast sidenband i rosa på de bruna programmen och i brunt på de rosa programmen och på sidenbanden hade vi fäst s.k ribbonbuckles (små strasspännen) som jag beställt från en tjej i Turkiet. Kram Anna

Anna sa...

Hej igen söta du, det är bara roligt för jag vet själv hur roligt det var med inspiration när jag planerade vårt bröllop. Ja för att få Brolle att spela är det bara att betala ;-) ha ha ha skämtåsido vi känner honom alltså inte sen innan. Dom mysiga loungerna med soffor gjorde en eventfirma , jag visste precis hur jag ville ha och dom genomförde ;-) sofforna och borden hyrdes in separat från ett annat ställe .... sen hade vi en stor discokula i taket. Ja det kommer vara ett 4-sidigt reportage om vårt bröllop i tidningen Allt om bröllop nr 1, 2009 och den utkommer 20 januari så där finns säkert mer inspiration, det är vår fotograf som valt ut alla bilder och så har dom intervjuat mig och maken :-) Kram Anna