torsdag 29 november 2007

Ja se det snöar

det är alldeles vitt ute så vi tog pulkan ner till dagis. Maja busan var helt salig. Älskar vintern! :-)

I tisdags hade jag bägge barnen hemma då Maja hade feber natten mot tisdag, dock var hon superpigg och feberfri hela tisdagen... så i går blev det dagis igen... Hon längtade dit och ville inte gå hem ensam med mig och Joel igår eftermiddag (det är tråkigt mamma, jag vill ha en kompis med mig...) Vi gick dock hem själva och eftersom jag hade pulkan med mig så fungerade det bra. (Många kompisar på dagis e sjuka oxå så jag vet inte vem vi skulle tatt med oss hem?!?)
I går var jag och Joel på babysången med Sandra och Stella. Jättemysigt! Det var så lite folk där så man kunde leka ostört och fika i lugn o ro! Härligt värre!

Nu är det snart helg igen och denna helg vankas advent och då är det dax att julfixa här hemma. Jag njuter verkligen av detta och längtar tills jag fått upp alla ljusstakar och stjärnor och har bakat lussekatter och pepparkakor (ska göras på lördag) och i år även ett pepparkakshus! :-) Ett litet problem just nu är att jag inte hittar mina julgardiner... vi håller ju på med vår stora källarrenovering och när den påbörjades så plockade vi ner allt i fina lådor och ställde ut i garage och in i bastun (jättebra förvaringsplats...) Men nu hittar jag inte gardinerna... *suck* måste vänta tills herr packmeister kommer hem, han har säkert koll på vart de finns...

Nu måste jag gå upp o elda i spisen... Vår fjärrvärme är avstängd i dag och så även varmvattnet... Det gör att jag måste elda elda elda... annars blir det kallt om våra fossingar! Sicken tur att vi har en fin vedspis att elda i! :-)

Inga kommentarer: