måndag 26 november 2007

Heja!

Helgen flöt på med 30 års fest som var trevlig, god mat, gott vin o gott sällskap! Hoppas att födelsedagsfröken oxå hade en trevlig kväll! Söndagen innehöll babysim och minisim och moster Lina på besök. En trevlig dag!

Så har då veckan startat upp och som vanligt med sång på måndagar. På sången idag såg jag den hemska mamman och bävade för vad som komma skulle. Jag tyckte under sången att hon var ganska så sansad, även om sonen fick sig en åthutning lite då och då (en lindrigare sådan än vad vi såg förra gången.... Så jag tänkte ok, fine vi avvaktar, nu såg det ju rätt okej ut...) Lisa som satt bredvid mamman i fråga höll inte med oss efter sången - hon hade hört mamman säga de mest hemska ord till sin son (du är vidrig, skitunge, du är äcklig etc) så hon gick fram till ledarna och sa till att "hörni, det finns en mamma här som inte är speciellt snäll mot sin son..." och då berättade även jag vad jag sett förra gången. Ledarna var tacksamma över att Lisa kom fram och även vi andra - de har det under uppsikt och det var en dam med under sången som höll lite koll... Jag vet inte riktigt vad det gör när de har det under "uppsikt" men det känns iallafall bra att de sett samma som vi och gör nåt åt saken. Där andra (som jag) tvekar att på en gång säga till gör Lisa slag i saken - Heja Lisa!!!

Inga kommentarer: