tisdag 13 november 2007

Andra veckan påbörjad

Daniel kom hem i fredags kväll, åkte igen natten mot söndag (blev hämtad vid 03:55...) Så nu är vi återigen själva.

Helgen var mycket trevlig och startades upp med ett Uppsala besök på fredagen. I Uppsala shoppade vi, fikade, lunchade och träffade Morbror Daniel. Carro kom på torsdagskvällen och sov över tom lördag. Hon hade lite egna aktiviteter på fredagen, men vi fick chansen att umgås på lördagen.

Daniel passade på att spendera lördagen med våra två små. Maja var så nöjd att pappa var hemma igen, hon väckte honom vid 05 med massa pussar och kramar... ;-)

Förmiddan spenderades här hemma, då även Mimmi o Tess kom förbi. Därefter styrde vi kosan mot stan och shopping... Lunch på Mamsell tillsammans med Carros föräldrar. Mycket trevligt! På kvällen körde jag Carro till stationen och sedan hade jag och Daniel ett par timmar att mysa/prata...
Söndag som var Fars dag innehöll Minisim (Joel fick åter stanna hemma då han fortfarande hostar...), lunch med Mormor och Morfar (som passade Joel under tiden vi badade), fika hos gammelfarmor o gammelfarfar.

I går måndag så började vi dagen med syskonsång - veckans happening... ;-) I går blev jag dock illa berörd och fler med mig då en mamma inte var snäll mot sitt äldsta barn. Hon skrek åt honom, drog honom i armen, hotade etc etc. Det syntes även på ledarna att de blev illa till mods. Ser jag detta en gång till så kan jag inte stå tyst, nu gjorde jag det denna gång. Men jag accepterar inte att en mamma "misshandlar" sitt barn inför oss andra vuxna. Jag tror att denna gång blev jag så häpen över det som hände att jag visste inte vad jag skulle säga. En flathet som jag inte gillar hos mig själv och andra och som sagt - ser jag det nästa vecka så kommer jag att hojta till. Nog för att jag säger till min dotter att sitta ner, lyssna på ledaren etc - men jag skriker inte, drar inte etc. Nån måtta får det väl vara ändock?!?

Dagen fortsatte med julshopping med gammelfarmor på stan och sedan fika hos densamma, därefter blev det avlämning av liten Joel hos Lisa igen (Tack o tack igen, så mycket värt!!!!) och sedan gympa... Efter gympa - åter middag hos våra kära vänner Lisa o Martin o deras gobitar. Så snällt av dem att ta hand om oss och så lyxigt att få sätta sig vid dukat bord. Tack Lisa!!!!(Tyvärr fick Maja ett litet utbrott vid matbordet. Trött och med lågt blodsocker - då griper hysteriska Maja tag i Majatösen. Svårt att bryta och sååå jobbigt när det händer -det hände även i Uppsala... Vad gör man?!?)

Vår måndag var således HELT fullspäckad med aktiviteter så jag var totalt slut på kvällen... ;-)
Tyvärr så sov Joel inte så bra i natt, så jag är inte bara trött efter måndag dag utan efter måndag natt oxå... *phu*

Nu ska jag äta lunch... sen är det snart dax att hämta upp Maja från dagis. Hennes dag har nog varit bra, de har varit på teater på bibblan idag. De tog bussen dit - alla barn var helt exalterade när jag kom o lämnade idag... *hihi*

Ha en härlig dag i snöyran! *kram*

2 kommentarer:

Mamma sa...

Jag är också sån som inte kan vara tyst. Jag har varit med om en liknande händelse då alla andra först blev som paralyserade men sedan var det många som skrivade på sig och försökte hjälpa till... men till sist sa ledaren till mamman med sitt barn att följa med. På nåt viss ganska skönt att de tog det på sidan om. Mamman fick sig nog en tankeställare.... de kommande gångerna vi möttes var helt annorlunda. Skönt både för oss vuxna och för barnen.
Hoppas det rättar till sig.
I övrigt så verkar du ha fullt upp :-)
Inte så lätt att "rodda" allt själv. Du gör det bra! Var stolt över dig själv :-)

Lisa sa...

Sandra sa att du skulle på någon billighetsaffär i morgon. Jag trodde jag visste vad det var men nu är jag osäker.

Vad är det för affär? *ler*
Kram och syns i morgon