onsdag 7 november 2007

Snöigt

Äntligen börjar den härliga årstiden vinter närma sig. Längtar riktigt o e så glad att lite snö kommit. Det blir så ljust och härligt med snön. :-)

Vi har nått halvtid på första veckan av Daniels bortavarande och hör och häpna - det går bra. Det är jättetråkigt att vara själv, men inga fighter (inga större iallafall...) och nätter som går relativt bra (vaknar inte Joel så vaknar jag... ;-) ) Trots min rädsla för mörker så går nätterna över förväntan, jag tror att det är för att jag har barnen hos mig. Konstigt kanske, men sant.
I morse pratade Maja med pappa på telefon och hon började nästan gråta när hon hörde hans röst: "Pappa jag saknar dig..." Lilla hjärtat, blev tårögd själv och Daniel tyckte att det var lite tufft att höra... Han längtade hem ännu mer...

I dag har vi varit på babysång på förmiddan. Joel gillar det jättemycket och man märker att han hänger med och lyssnar och känner igen sångerna. :-) Även jag tycker det är skoj, dels för sången som verkligen är fantastiskt bra men oxå för att jag och Joel får göra nåt tillsammans och sen är det ju inte dumt att få träffa ens härliga vänner som Sandra och Caroline. Det gör en gott att efter sången dricka lite kaffe och prata lite strunt.
Efter dagis åkte jag och barnen hem till Linda m familj i Sandviken. Fikade mellis och lekte innan det blev dax för nästa stopp hemma hos Moster Lina som bjöd på mat. Två trötta barn slocknade i bilen och jag fick en kväll framför Grey´s... Inte illa alls! :-)

I morgon ska jag luncha på stan och på kvällen kommer Carro från Italien på besök. Hon ska bo här i ett par nätter och vi ska få chansen att umgås! Roligt roligt! :-) På fredag så är hon upptagen med annat och jag och barnen tar tåget tillsammans med mormor till Uppsala. Tänkte shoppa lite, träffa Morbror Daniel och bara må gott. Sandra tipsade även om en teater som hade varit skoj att gå på, på fredag förmiddag. Men man kan inte alltid göra allt skoj...

Fredagkväll innebär oxå att Daniel kommer hem. Saknar honom! Det är så tomt på kvällarna. Är van att ha honom här, prata om allt som hänt under dagen och ventilera jobb/barn etc. Vi pratar mycket och det märks nu när han är borta... Konversationerna med Maja är ju något begränsade fortfarande... ;-)

Snart hoppas jag att min förkylning är borta, läser i min kära Lisas blogg att hon är ute o springer. Vill oxå träna.... Förhoppningsvis så kan jag träna under nästa vecka. *håller tummen*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bara så du vet så har jag hört från säkra källor att det finns en nere i Wien som saknar dig/er också...

Lisa sa...

Grrrr...jag har ont i halsen!!! Så vi får stanna inne båda två, ingen löpning här inte.

Hoppas du har en underbar dag i Uppsala. Vi får prata om måndagen sedan.

Kram