söndag 4 november 2007

Bio, kalas och korvgrillning

Så har snart hela helgen gått igen... Fredagen spenderades i Hemlingby med ett gäng kompisar, där fick vi åka fyrhjuling och vagn till en grillplats. Lite otäckt var det allt eftersom vi hade våra vagnar på vagnen ("inga problem att ta med dem, inte ens med barn i... han kör så försiktigt...") samt att föraren körde jättefort!!! Jag höll krampaktigt i Joel i famnen och Maja bredvid mig. Lisa som satt mitt emot försökte hindra minstingen i vagnen från att fara ur... På tillbakavägen fick våra stora barn åka häst och vagn och vi mammor promenerade med vagnarna tillbaka. Kändes tryggast så... ;-)
I går var jag och Maja tillsammans med moster Lina på bio; Råttatouille. En låååång film för en 4 åring att sitta stilla under... Det märktes på alla barnen i salongen. Filmen var rolig och framkallade en del skratt hos alla. Maja förstod nog inte allt men tyckte det var skoj stundtals. Det mysigaste var nog att sitta mellan mamma och moster och äta popcorn. När filmen nästan var slut viskade Maja till mig: "Mamma... hinner vi hem till Bolibompa?!?"

Idag är det minisim för Maja (babysim skippas pga Joels förkylning), kalas, packning för pappa och förhoppningsvis lite mys med pappa innan sängdax. Pappa åker iväg i natt kl 03:55 - reser då mot Österrike en vecka och kommer hem fredag kväll, nästa söndag åker han iväg igen - till Kanada - en vecka till... *jipppie* Två veckor i sträck mol allena med två småttingar... Hejja mig!

Inga kommentarer: