måndag 5 november 2007

Ensam

med två snorungar... ;-) Ja ensam är jag och snoriga är dom, men de är inga snorungar. De är två gosiga små barn som jag ska vara ensam med i nästan två veckor... Jag försöker se det positivt och tänka att de är just det: två små gosiga barn... Inte barn som vaknar och skriker om nätterna, inte barn som trotsar om dagarna... näe de är små rara gosiga barn... ;-) Jag älskar mina barn och tycker att de är gosiga - men det finns stunder när man känner att *hjälp* vad har vi gjort - det är två små vildar här i huset... ;-) Jag håller tummar och tår att det kommer att gå bra dessa två veckor.

I dag har vi varit på öppnis och sjungit och pysslat tillsammans med Sandra o hennes barn. Mysigt samt med en del utbrott mellan våra äldre barn... Det tyder väl på att de tycker om varandra när de "vågar" bråka på allmän plats... ;-) Nu ska vi strax åka till Farmor Dagny o Farfar Gösta som tycker det är så skoj när vi kommer.
I kväll har vi blivit räddade av underbara Lisa med familj. Eftersom det är måndag så är det gympa och det är ett litet orosmoment när man har två barn med sig - Lisa ringde o sa: "Lämna Joel här under gympan och kom hit o käka middag sen!" Vilken klippa! Tack!!!! :-)

Okej, så min måndag har varit/är fullspäckad av aktiviteter... Det kommer nog att gå bra det här med att vara ensam... Tror jag.

Inga kommentarer: