måndag 19 november 2007

Bandypremiär

I lördags hade vi syrran här på besök, hon åt middag, sov över och följde med på babysim/minisim. Skoj att ha henne här och ha henne med dit. Hon upplevde simningen rätt så kaotisk, och det är den nog... vi har nog vant oss vid tempot och allt folk som är där... ;-)

I går på min pappas födelsedag var jag, pappa och syrran på bandy. Syrran hade fått tag på biljetter via sitt jobb. Det var otroligt länge sedan jag gick på bandy, förr om åren gick jag och mina kompisar och pappa jämt på matcherna. Vi spelade själva bandy på högstadiet och sen var vi med i diverse aktivteter runt i kring (hejjaklacker bla) och varje match gick vi runt, runt, runt planen - det primära var inte matchen - det primära var vilka killar som var där... ;-) Vi följde även med och tittade på den stora finalen några gånger, jättekul!!!
I går så stod vi dock stilla på läktaren och hejjade fram vårt lag till säsongens första seger. Jättekul att gå på bandy igen! Ska ta med mig Maja vid nån match och inviga henne i våra "familjeriter"... ;-)

Efter matchen åkte vi till stugan där mormor hade hand om Joel och Maja. Jag och barnen sov kvar och hade riktig mysförmiddag där ute idag. Det var soligt och ganska kallt, vi gick ner till vattnet och tittade på isen... Mycket spännande och konstigt att det var is istället för vatten där vi brukar bada...

1 kommentar:

Lisa sa...

Låter som en superhärlig avslutning på helgen.
Hörde att Daniel var megatrött *ler*
Kram