söndag 10 januari 2010

Trött

Nu har helgerna passerat och idag har de sista besökarna lämnat oss. Vi har haft besök sedan dagen före julafton, av svärfar med fru, kusiner, svärmor med sambo, kompisar, syskon... Allt är mycket kärt och roligt. Men oj så trött jag är nu. Jag skulle behöva lite ledigt. ;-)
Vi har verkligen njutit av att vara lediga och att ha besökare. Vi har gjort mycket uteaktiviteter som att åka bob och pulka och skridskor. Härligt! Att man sedan blir trött har nog att göra att man hela tiden måste visa en social, positiv sida + att man är någon form av värdinna ändå (tillsammans med maken då såklart)...

Idag har vi firat fina Moa med att åka pulka i ett mycket kallt Högbo, jätteroligt. Moa fällde kommentaren efter att ha åkt bob tills med min make; "nästa gång åker jag med Majas mamma..." Vi lyckades bli utelåsta från stugan där vi skulle grilla korv, men efter att Lisa fått söka hjälp kom vi äntligen in i stugan och fick vår korv till vår och barnens lättnad. ;-)

Eftermiddagen har spenderats med härliga Sofia och hennes familj. Så sällan vi ses nu för tiden, så att få träffa henne känns verkligen roligt. Hon har två små härliga tvillingpojkar, jättesöta. Vi hade en trevlig eftermiddag/kväll ihop. :-) Hoppas på en träff snart igen!

Nu ska jag parkera mig själv i soffan en liten stund, innan sängen hägrar. Jag gissar att jag kommer att somna på stört idag. Ser nästan fram emot att jobba i morgon, och ändå är det en måndag... ;-) Det kanske är så att morgondagens start på vardagen blir en lättnad och en form av vila?!

Inga kommentarer: