måndag 18 januari 2010

Söka jobb

Idag har jag pratat med en chef till ett jobb jag ska söka. Nervöst att ringa upp en ev blivande chef - och när jag blir nervös så blir jag flummig. Hoppas att denne chef i fråga inte dömer ut mig totalt efter vårt samtal idag. Har en känsla av att jag lät ganska så säker på att jag skulle få jobbet innan jag ens sökt det, och när jag insåg det försökte jag släta över det... *hmmmm* bra första intryck?! ;-) Det var inte riktigt meningen att låta så självsäker, men munnen bara fortsatte prata utan att jag tänkte (och efter att ha pratat med de kollegor jag skulle få där, så har jag på nåt sätt redan börjat där...). Nåja, jag får skriva en ansökan - sen får det väl visa sig om hon tyckte jag var knäpp eller om det flummiga snacket gick hem...
Träffade en annan chef i förra veckan över en lunch. Hon vill gärna att jag börjar jobba hos henne, men just nu har hon inget ledigt. Jag är jättesugen på att prova hos henne. Men då måste det ju finnas ett jobb oxå... ;-)


Jag har två potentiella vägar att gå: 1) stanna kvar där jag är ett tag till, invänta ett bra läge då chef nr 2 kan hitta en lösning. 2) söka jobb hos chef nr 1 och förhoppningsvis få komma på intervju och sen kanske kanske få jobbet.
Båda alternativen är lockande, och inget utesluter ju det andra egentligen. OM jag mot förmodan nu skulle få det "första" jobbet och om det kommer ut ett jobb hos chef nr 2 så kan man ju alltid söka dit då - om jag vill såklart...!
Att jobba hos chef nr 1 är ganska tryggt, där vet jag vad jag får samtidigt som det är något helt annat än det jag gör idag. Att jobba hos chef nr 2 är nytt, utmanande och spännande och även det något annat än dagens jobb.

Svårt är det. Men en intresseanmälan har jag fått iväg till chef nr 2 och i morgon ska ett personligt brev skrivas till chef nr 1. Om någon månad vet vi om jag fortfarande sitter kvar på samma stol eller om jag får flytta till ett annat place.

Ok, flummigt inlägg kanske. Men det är i så fall ordet för dagen för min del. Gonatt go vänner!

1 kommentar:

Lisa sa...

Å hej å hå...grattis!!!
Och inget säger du... din rackare ;)
Kram