torsdag 21 januari 2010

Gymnastik

Maja började sin gymnastik i måndag, vilket är en sak hon älskar att gå på! Förra terminen gick Joel oxå, han började först vid 15:30 och Maja började sin gympa vid 16:30... Gympan är i staden som inte ligger allt för långt bort, men det är ändå en körtid på ca 30 min dit. För min del blev det för stressigt - sluta 14:30, hämta barn X 2, stressa mot den andra staden *pust* framme - 5 min före gympastarten... efter gympan hem, laga mat och natta... *pust* Jag var helt slut på måndagskvällarna...
Vi sa därför i från oss Joels plats och tänkte att det inte spelade nån roll för honom. Men tji fick vi. När Maja började prata om sin gymnastik började Joel prata om sin och om hur han längtade tills det börjar igen. Oops, mamman fick genast dåligt samvete. Men jag känner att jag inte vill åka så långt, så nu har jag efter lite sökande hittat en liten gympagrupp här där vi bor! Jeej! Toppen! Så nu är även lillskrutten anmäld till en gympagrupp tillsammans med sin kompis. Han längtar! Det börjar idag, hurra vad roligt!

Ett plus nu med Majas gympa är att hennes kompis W oxå börjat, så nu kan vi samåka! Hurra för det oxå!

Inga kommentarer: