lördag 2 januari 2010

Dagen efter...

Gårdagens nyårsfirande var en rolig och trevlig tillställning hemma hos kusinen m familj + kompisar till dem. Vi kom dit hela familjen, uppklädda och fina och möter kussen och övr i myskläder... Vi kände oss något overdressed... Det visade sig att de inte hunnit byta om, så efter en stund när de bytt om så passade vi ihop med resten av sällskapet. ;-)
Maja och Joel var två små änglar under hela kvällen. De tyckte det var häftigt att vara med på nyårsfest! De fascinerades av partyhattar och findukat bord, förrätt och vitlöksbröd. Vi njöt av att få äta och dricka gott, komma till dukat bord och umgås med trevliga människor.
3 rättersmiddagen bestod av; förrätt: ceasarsallad med räkor, varmrätt: fläskfilé med hasselbackspotatis och rödvinssås samt till efterrätt: chokladmousse i två uppsättningar - en av vit choklad och en av "vanlig"choklad och till detta massor av frukt. *Mums!*
Efter middagen hade barnen filmmaraton liggandes på en madrass framför tv:n... De njöt! Vi andra spelade sällskapspel X 3. Mycket trevligt!

Två av tre barn slocknade inför tolvslaget, men vår dotra höll sig vaken och följde med ut och skålade i rosa bubbel och tittade på alla fyrverkier.
Kl 04:00 packade vi ihop oss, lade barnen i vagnar på fårskinn och med filtar virade om sig och traskade sedan hemåt i snöyran.
Vi bävade lite inför morgonen då man aldrig vet när barnen tycker det är dax att vakna. Men hör och häpna, de sov lääääänge. Så länge att jag vaknade före dem. Jag slog upp mina blå kl 10:50... Det är helt galet. Barnen har aldrig sovit så länge förut. och knappt jag heller. *hihi* Det tyder på att vi hade en helkväll...!

I dag har vi hållt oss på hemmaplan, barnen och maken har busat i snön, själv tog jag mig an dotterns rum som sedan länge varit ett kaos. Nu är det fint och städat. Vilket jag tycker känns skönt. Förhoppningsvis hon oxå. Efter en städdag så kom våra kära grannar på middagsbesök. Mycket trevligt, som alltid. Våra barn och deras barn är så söta ihop, de gillar verkligen varandra. Sonen och deras minsting kunde inte sluta kramas... (de hade inte setts på ett par veckor... *hihi*)

Nu är det dax för sängen, om jag ska orka upp imorgon! Imorgon förmiddag ska vi ut och åka skridskor igen, skojsigt. Sen kommer kusinerna från Skåne! *Hurra!* Som vi har längtat!

Inga kommentarer: