torsdag 28 januari 2010

Tokroligt!

Idag har jag och min "nya" kära kollega E börjat vår tjejgrupp! Det är jag som sjukgymnast och E som kurator som kommer att leda gruppen. Gruppens huvudsyfte är att tjejerna i gruppen skall hitta nya vänner. För övrigt är tanken att vi ska träna avspänning och prata om det som tjejerna önskar.
Vi var supernervösa innan, och hade förberett oss riktigt ordentligt. Det kom tre tjejer av fyra, tre lika nervösa tjejer som oss... ;-)
Vi diskuterade vad vi ska prata om under våra träffar. Vi hade gjort i ordning massor av teman som de fick välja bland, kärlek, sex, vänskap etc. Det känns som att det blev en bra blandning! Jag informerade om basal kroppskännedom, vi fikade och pratade. Det kändes så bra! När vi som sista frågan frågade tjejerna hur det känns inför nästa gång, så sa en av tjejerna lätt rodnandes : "jag längtar".
Shit vad roligt det kan vara ibland på jobbet! Ge mig mer sånt här!!!!

Träffade på de tjejer som jag ev kommer att bli kollega med. De var så glada över att jag sökt, jag fick kramar och glada tillrop av allihopa. Härligt.



Inga kommentarer: