fredag 22 januari 2010

Sjuk eller biverkan fr vaccin?!

Maja var lite snorig i morse - men nu är hon inte alls pigg. Kan vaccinet ge biverkningar så snabbt? eller kan det förvärra en lindrig förkylning till att bli en rejäl förkylning?!? Maja har inte varit förkyld på jag vet inte hur länge, ett år typ. Håller tummarna att detta inte blir nåt som sitter i... OM en vecka åker vi ju. Vore ju skönt om lillskruttan fick vara frisk då!

Är lite lätt hypokondrisk nu. När jag hämtade Joel på dagis idag så hörde jag av en av fröknarna att det går någon form av magsjuka. Genast blev jag lätt illamående. Ordet magsjuka har alltid den inverkan på mig. Jag blir inbillningssjuk. Men som de flesta vet, ett dagis är en smittohärd utan dess like. Man går aldrig säker för en magsjuka... Inte riktigt läge nu. Eller förresten det är aldrig läge för magsjuka. Jag skulle kunna vara förkyld hur mycket som helst bara jag slapp magsjuka. *Peppar peppar* är det flera år sedan sist magsjukan härjade här (och då hjälpte vi till att smitta ner hela släkten... vi angrep från vårt håll + från annat håll i släkten = total katastrof över julen, i princip hela släkten var sjuka....)
Håller tummar och tår att vi slipper allt vad magsjuka heter.

Inga kommentarer: