måndag 31 mars 2008

Back to work

eller vad ska man säga??! Har inte bloggat sedan i torsdags, och det mycket beroende på att jag försökt hålla mig ifrån datorn och istället njuta av mina barn och den tid som varit kvar tills dess att jag börjar jobba... Nu är dagen D här (imorgon) och vad har vi hunnit göra?! Vi har badat, träffat kompisar, varit på öppnis på sången och varit och hälsat på Hanna o Roger i deras fantastiska hus. Vi har haft några toppendagar, jätteskönt att få avsluta min mammaledighet på detta vis.!! :-)


Så vad säger familjen om den stora förändringen i vårt liv?!? Maja tycker att det ska bli roligt att pappa går hem, Daniel går hem med blandade känslor och jag går till jobbet med blandade känslor. Joel han hänger liksom bara med... ;-)

Jag ser fram emot jobbet och kollegorna samtidigt som jag kommer att sakna mina promenader m C, mina öppnisdagar m barnen, mina träffar med S o L o deras barn, mina o barnens utflykter till lekparker, biblioteket, stan etc. Nu låter det som att jag ska sluta träffa mina barn överhuvudtaget, och så är ju inte fallet... däremot så blir det ju en mycket mindre del av min tid som jag får spendera med våra barn. Barnen kommer att få det toppen här hemma med pappa, och Daniel kommer att få det toppen med barnen - de behöver den här tiden alla 3!!! För egen del så blir det nog bra oxå, i sinom tid iallafall...

1 kommentar:

Lisa sa...

Sänder positiva vibbar och önskar dig en härlig start på ditt nya jobbliv!!!
Vi får träffas på helgerna utan barn och med en vinpava istället!

Kram