söndag 16 mars 2008

Svisch!

Som alltid flyger helgerna förbi... trots att man inte gör särskilt mycket alla helger...

Här hemma är vi alla förkylda i olika grader, alla går omkring och snorar... Så några härliga promenader har det inte blivit den senaste veckan. :-( Men det positiva här hemma är att Joel har äntligen fått bukt med sin feber och sin mage (tror vi), vilket känns oerhört bra. Det har varit riktigt oroande att han mått så dåligt så länge, jag brukar inte vara hönsig som mamma men nu har jag verkligen känt mig som en hönsmamma. Febern har kommit och gått sedan 10 dagar, senast i fredags hade han 39, 5 på dagen!!!

Vi trodde att det var över redan i fredags vad gällde magen, men i går natt var vi tvungna att ringa sjukvårdsrådgivningen kl 02:00 eftersom att Joel skrek konstant och hade J-Ä-T-T-E-O-N-T i magen... Vi visste inte hur vi skulle lösa det! När vi väl fick tag på dem efter att ha väntat i telefonkö i 25 min, så fick vi svaret att efter att ha varit dålig i magen en längre tid är det vanligt att barn blir förstoppade... alltså motsatt mot hur det varit i en vecka!!! Om det inte släppte så fick vi rådet att åka in till sjukhuset för att få lavemang... :-( Som tur är så släppte det i morse, och nu verkar det *peppar peppar* vara stabilt...

Har även kollat hans öron och andra värden hos mormor doktorn eftersom att febern gått upp och ner, och det hon kunde säga var att han troligtvis kanske haft en öroninflammation... (som vi missat...)Nu håller jag tummarna att det ska vara stabilt både i mage och temp så att han får bli pigg o glad igen.

Förutom att vi varit förkylda hela bunten under helgen så har vi spenderat vår helg med att titta på golv igen. Vi måste ta ett beslut snart! Vi vill bli färdiga i källaren, vi är trötta på att ha en källare som ej går att använda. (Skriver vi för både jag och Daniel är såååå less på renoveringen nu!!!!) Åsså har jag och barnen trotsat förkylningen och hälsat på Anna o Henke o lille Oskar i Ludvika i fredags, mysigt värre! :-)

1 kommentar:

Lisa sa...

Vad skönt att ni börjar bli kry igen. Det är inte roligt med barn som inte kan säga var och varför de har ont. Tur att JolleBoy mår bättre

KRam i massor