lördag 8 mars 2008

Långt inlägg om allt o inget

Oj vad längesen jag bloggade... Sedan sist har jag hunnit med att vara i Stockholm och gått på konsert på Hovet med syrran och Daniel. Vi var på Smashing Pumpkins, ett favoritband som återuppstått efter många år. Konserten var upp och ner och innehöll många gamla favoriter. Härligt! Ännu mera härligt var att få en hel natts sömn utan att bli väckt av hungriga barn... :-)

Söndagskvällen spenderades hos Johan o Caroline, där vi förutom att bli bjudna på middag planerade för vårt toastmasteri på deras bröllop som kommer i sommar. Ska bli spännande och roligt, men det känns oxå svårt och nervöst!!!

Veckan har därefter flutit på som vanligt med syskonsång, babysång, promenader, BVC besök;
BVC besöket var den sk "1 års kontrollen" m vaccination, vägning, mätning och de sedvanliga frågorna om hur livet här hemma är. Jag tog upp att det som känns jobbigt just nu är att det börjar uppstå en del syskonbråk här hemma, vi har två envisa barn som fightas om leksaker och helst vill ha det den andra har... Det läkaren sa som respons till min kommentar var: "Kan du hantera det då?" Kan jag det, jo det kan jag nog, och det är inte bråk alltid. Faktiskt så är våra barn härligt kramgoa mot varandra oxå och någon stund varje dag så leker de bra tillsammans. De gånger det blir bråk försöker vi sära på dem och låter Maja vara ifred på sitt rum, även om Joel då blir sur... Maja måste få vara ifred och få ha sin fristad i sitt rum, samtidigt som hon måste lära sig att dela med sig och låta sin lillebror vara med. På samma vis måste han lära sig att han inte alltid får vara med, och att han måste lära sig leka själv oxå.
Även om jag blir lite ställd över frågan om jag kan hantera bråken så måste jag verkligen ge en eloge till BVC, de är fantastiska på att fråga och försöka fånga upp de problem som kan finnas och som man kan behöva stöd i kring.

I fredags blev det grillning i Högbo med Lisa o Frida och deras barn, solen sken och det var isande kalla vindar... men härligt var det att vara ute! :-)
Har även tränat på gymmet och sprungit en kväll... Känns som att veckan har varit riktigt aktiv... ;-)

Vi skulle åkt till Anna i Ludvika ett par dagar, men efter att Joel fick sin 1 års vaccination så blev han febrig, gnällig och snorig - så jag tyckte inte att det var så lämpligt att åka dit. Den här gnälligheten har fortsatt och sedan i onsdags kväll har han haft feber... Inte konstigt att han är gnällig och sover dåligt när han har feber. Lillskrutt! Hoppas att det vänder snart så att vi kan åka till Anna veckan som kommer istället.

Jag och Maja började vår dag idag med att åka till stan och gå på gympa. Jätteroligt att gå på familjegympan igen, det var verkligen läääänge sen sist! Maja tyckte det var superskoj och hängde med på allt. Hon har även blivit en liten tjej som gärna vill vara där "fröken" är... ;-) och ska gärna berätta högt och ljudligt vad som hänt på vägen till gympan, vad som ska ske efter gympan etc. Mycket underhållande! Efter gympan kom mor och far och var barnvakt och vi har försökt fortsätta med vår tapetsering av gillestugan. Det har gått sådär, det tar alltid mycket längre tid än vad man tänker sig. men snart så!!! Det tar sig sa mordbrännarn... ;-)

Till sist: GRATTIS LISA till nya jobbet och GRATTIS LUNDGRENS till giftermålet!

Puss o kram.

Inga kommentarer: