onsdag 19 mars 2008

Heeelt slut!

Att vara barnvakt åt två små tjejer efter dagis + att få besök av Sandra med två barn har gjort mig heeelt slut och färdig. Jätteroligt att ha alla här, ffa Sandra med barnen var extra skoj då det var längesen vi sågs! Men 6 barn o 2 vuxna och mellisdax... oh my! Det var full fart hela tiden, bus och skratt varvades med ett o annat "jag vill inte" och så fart o fläkt igen och bus och skratt. Roligt värre, men som sagt nu är mammaSara trött!

Annars har dagarna här flutit på snabbt - i går när det var snöstorm promenerade jag o C in till stan och tillbaka. Fast efter halva vägen på väg in till stan så gav vi upp o tog bussen... snön var oss övermäktig! På vägen hem var det riktigt aprilväder - det var soligt och varmt, snöigt och blåsigt och kallt och varmt igen och hagel och snö... om och om igen. Skumt väder med andra ord.
Idag har vi oxå promenerat en del, vi gick fram och tillbaka till Öppnis. På öppnis var det idag uppdukat för påsklunch, mycket trevligt! Lite sång och sill sitter inte fel en onsdag som denna! :-)

Snart vankas påsken och med det påskkärringar! Maja har varit påskkärring i dag på dagis och ska vara det imorgon oxå. Tänkte åka och "påska" hemma hos Farmor o Farfar efter dagis imorgon, det tror jag uppskattas! Maja har pratat om att hon vill gå ut i området och ringa på dörrarna och fråga efter godis (sånt som man gjorde själv som liten). Men jag tycker nog att hon är för liten?!? Eller?!?

1 kommentar:

Lisa sa...

Jag är imponerad!