torsdag 27 mars 2008

Dagis

Har varit på dagis i ett par timmar nu på förmiddan och ska tillbaka efter lunch. Har valt att vara med idag för att se hur de har det på dagis och se hur Maja har det. Idag har det varit "Guldsmedsloppet" (längdskidåkning) så vi har varit ute hela förmiddan, solen sken så det var toppen - men jag blev lite kall av att stå och titta på... Maja åkte varv efter varv efter varv... och hon kom först i mål, nästan innan nån annan hade hunnit iväg i spåret... Jag frågade henne om hon tjuvstartat, men näe det hade hon inte, Kristina hade ropat "klara färdiga gå". En liten kämpartjej som älskar skidåkning! :-) Jag och Joel gick omkring och tittade och hejade på alla barnen. Efter loppet fick alla barn frukt,bullar och nyponsoppa, och så även vi. Trevligt! Nu är vi hemma och laddar batterierna inför eftermiddan då vi oxå ska spendera ett par timmar på dagis. Joel är totalt utslagen och sover utanför i sin vagn, får nog ta med mig hans lunch tror jag bestämt...

Inga kommentarer: