måndag 28 januari 2008

Trevlig trevligt trevligt

Fick trevligt besök av Emma o Fredrik i helgen. Vi gick på stan, fikade och shoppade lite, hemmavid lagade vi mat - libanesisk; tabboleh (- hur stavas?!), valnötsröra, hummus, kycklingspett... det blev riktigt smarrigt o tur var väl det efter vår mastodontmatlagning på 3 timmar... ;-) Vi drack vin och spelade spel och tjötade i massor, eftersom de är värmlänningar med bred dialekt så fick iallafall Daniel koncentrera sig på att förstå vad som sades... ;-) Närå ingen fara, nog är det brett men det är helt förståeligt! :-)

Annars har helgen innehållit film, babysim på Parkbadet (kanonbra, vilken skillnad i jämförelse med Valbobadet!!!), besök av mormor och morfar; vi bjöd över dem på mat eftersom de åker till Thailand nu i veckan... Lyxlirare... ;-) Inte ett dugg avis... *hoho*

Idag har vi varit på syskonsång igen och det är verkligen roligt. Både jag o barnen uppskattar att gå dit.

Efter det var det gympa igen och även om Maja tycker det är roligt så blir jag så irriterad för det är totalt ostrukturerat... Jag kan bli galen på sånt, att låta barnen leka själva gör att det blir väldigt stojigt. Ge dem instruktioner så funkar allt mycket mycket bättre! Ytterligare ett irritationsmoment är att gympan är redan 15:30 och det är väldans tidigt, Daniel hinner aldrig komma innan nästan halva gympatiden gått... så efter att ha pratat med Lisa (tack för tipset!) idag så tänkte jag att jag måste kolla om man kan byta grupp till en grupp som börjar 16:30 istället, - och det gick! Så nu blir det lite lättare för oss att vara med allihopa på gympan, och inte bara jag o barnen... Det är grymt tungt att springa med en 11 kgs klump i famnen... ;-)
Jag håller tummen att det ska vara mer struktur i den gruppen som vi ska börja i nu!!!

Inga kommentarer: