tisdag 15 januari 2008

Ditt o datt

Förkylda barn har medfört att även jag är förkyld... Vaknade i söndags morse hemma hos Annika av att jag var täppt i näsan. Som tur är så verkar det vara en lindrig variant av det hela. Skönt. Hade en härlig helg med J o A i Västerås. Vi fönstershoppade, lunchade, drack vin och spelade schlagerspel och hamnade på utestället i stan på kvällen. Enl Jenny var tydligen jag den mest uppvaktade av oss 3 - hon räknade till 5 st som "limmade" på mig... *hmmm* Undrar just varför inte jag upptäcker sånt?!? Kanske för att jag inte har nåt intresse av det... *hihi*
Söndagen blev lugn - sov länge, åkte bil hem på eftermiddan och sen så slappade jag hemma i soffan resten av dagen. Så skönt att inte göra nåt... :-)

I går var vi bara hemma jag och barnen, vi hade en riktigt bra dag. Jag är egentligen ingen "lekmamma" men igår så lekte vi massor - vi lekte kurragömma, doktor, pysslade och bara mös... Det märktes på Maja att hon gillade det. Hon ville även att jag skulle vara med och leka med Barbiedockorna, men jag fick bara sitta med så bestämde hon dialogen mellan dockorna... *ler*

I dag var det dagis igen och för min del så brukar det innebära promenad efter lämning. Så även idag. Verkligen skönt. Blev tillfrågad av min promenadkompis om jag skulle kunna tänka mig att vara en del av värdparet på deras bröllop i sommar. Vilken ära. Måste dock tänka igenom det innan jag tackar ja eller nej.
Blev klart för mig att en tjej som oxå promenerat (som jag fortfarande träffar ibland och som C tänkt skulle vara en del i värdparet oxå) med oss tidigare nog har varit den jag trott = även om hon inte snackat illa om mig så förstod jag att hon pratat om mig - och säkerligen mer illa än vad C säger...). Och det märks att när hon vill träffas så vill hon träffa antingen C själv eller så mig själv. Att leka 3 är ingenting för henne. Tänk att man kan ha rätt om människor. Vilken tur att jag inte "leker" så mycket med henne längre. Det ger inte mig så mycket. Och när vi träffas så känner jag mig underlägsen henne på nåt vis... *hmmm* gillar inte den känslan (ursäkta hur jag skriver, blev inte så bra grammatiskt nu... men men...)Vad är det hos vissa som gör att man får den känslan? För varför skulle hon vara nåt bättre än mig?!?

Näe nog skrivet... ska laga mat, idag blir det lax. *mmmm*

2 kommentarer:

Lisa sa...

Tänk att det ska vara så knepigt att "leka" tre även i vuxen ålder. Nä, lek inte med henne mer! Du är överlägsen henne och absolut inte underlägsen....sträck på ryggen!

Superroligt att få bli tillfrågad om att vara en del av värdparet....grattis!

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.