tisdag 22 januari 2008

En lista!

Hittade denna lista hos Lisa för ett tag sedan...

10 OLIKA SAKER OM MIG -
jag vill att alla ska tycka om mig och om de inte gör det så försöker jag få dem att tycka om mig..., jag är envis, jag har dåligt självförtroende, jag är snäll, jag är planerande och skriver listor i massor, jag är i grund o botten en pedantisk person som avskyr att det är smutsigt och stökigt (tänk er hur pedanten i mig mår nu under renoveringen...), jag är en bra lyssnare, jag är en bra vän, jag är disträ och förlägger mina saker hela tiden (typ plånboken, barnens vantar etc), jag har alldeles för många måsten...


9 SAKER JAG BÄR MED MIG ELLER BÄR PÅ MIG DE FLESTA DAGARNA - förlovningsring, mobiltelefonen, skötväskan, Joel, plånboken, kläder... ;-), glasögon, snorpapper, nycklar

8 SAKER SOM IRRITERAR MIG - orättvisor, när det är stökigt hemma, när barn far illa, jagcentrerade människor, falska människor, min sladdermage, när det är mycket folk på stan och det blir trångt trångt trångt - då vill jag hem direkt!, att jag inte får sova ordentligt och är ständigt trött...


7 STÄLLEN JAG BESÖKT - Dublin, Madrid, Paris, Barcelona, Alanya, Scarborough, Edinburgh

6 SAKER JAG VILL GÖRA INNAN JAG DÖR- se mina barnbarn, bli skuldfri, göra tjejklassikern/ en svensk klassiker, resa runt jorden, bygga ett hus, vinna en miljon...

5 SAKER JAG ÄR RÄDD FÖR- mörker..., ensamhet, att det ska hända mina barn något, att gå till tandläkaren, det som finns i mörkret

4 SAKER JAG GÖR DE FLESTA DAGARNA- pussar och kramar mina barn, kramar sambon, promenerar, lagar mat

3 SAKER JAG FÖRSÖKER ATT INTE GÖRA JUST NU - oroa mig för alla måsten, gäspa, dagdrömma om att ha massor av pengar (det gör jag ständigt...)

2 PERSONER JAG SAKNAR JUST NU - min morfar, min sambo som är på jobbet... ;-)

1 SÄTT ATT VINNA MITT HJÄRTA- var dig själv och kör inte med falskspel, låt både dig och mig få plats i vår "relation".

Inga kommentarer: