onsdag 30 januari 2008

Snö!!!

Äntligen har det börjat snöa ordentligt!!! Håll alla tummar och tår för att det fortsätter snöa så att vi får åka skidor, pulka och skridskor!!! :-)

Maja har börjat vara en liten solstråle om mornarna och gör allt man ber henne om, utan knot! Så skönt att få gå till dagis utan den vanliga fighten som tidigare varit mer en regel än ett undantag... Men nu, (*peppar peppar* allt funkar! Jätteskönt och härligt att säga hejdå på dagis med ett leende! :-)

Idag har det varit en härlig dag även efter dagislämning; vi har varit på öppna förskolan och sjungit, lekt och fikat med bästa Lisa o bästa Sandra o deras småtjejor. Efter öppnis drog vi vidare till Köpis och även det var så härligt. Ingen direkt shopping, men en massa prat!

Pratade en del om viktnedgång bla, Sandra har blivit så smal o fin, o Lisa har det smala fina på nåt sätt naturligt i sig... Själv vet jag inte vad som hänt - jag står stilla i vikten. Jag promenerar 3 ggr per vecka, tränar step 1 gång i veckan, försöker äta sunt och vettigt under veckodagarna iallafall - men ändå står jag stilla... Får tips från alla håll o kanter om olika metoder som finns, men hjälper de och hur slavisk måste man vara - och vad händer efter en sån metods avslut?!?! Vad göra?! Lisa har det som sagt naturligt i sig, hon bestämmer sig o så är det så - och hon kan ändå unna sig en kaka eller två utan att det gör nåt. Är avundsjuk på det... Tar jag en kaka så känns det som att vågen tar ett glädjeskutt och genast hoppar upp några hekto... Jag ska egentligen inte klaga - för alla graviditetskilon som jag gick upp efter inskrivningen på MVC är borta och mer än det - men de där kilona som jag vill gå ner utöver det (ca 5-7 kg) Hur ska jag göra?! De där handtagen på ryggen vad göra med dem?! Det är väl bara att bestämma sig en gång för alla, men vad ska jag bestämma mig för?!?! *pust* I-landsproblem...

1 kommentar:

Lisa sa...

Det var verkligen superhärligt att umgås med er idag, bra att komma hemifrån.
Har funderat massa (bra att fundera på något annat) och jag tror vi löser det här med vikten ska du se. Om du vill hjälper jag dig mer än gärna. Vi får träffas och prata om det, är för många tips att skriva ned. Måste bara varna att jag kan vara ganska så ettrig och bli besatt. Så välj först om du vill att just jag ska hjälpa.

Kram i massor