tisdag 22 januari 2008

Jag ska måla hela världen...

I går började syskonsången igen. Maja och Joel tycker båda två att det är så roligt och det gör det extra skoj för mig att ta med dem dit. Joel är väldigt intresserad av ledarens gitarr och försöker ta sig till den hela tiden... ;-) Maja är mycket mer med i sångerna nu och sjunger och hänger med på allt vad ledaren gör. Det märks att hon börjar bli en stor tjej min lilla sötis.
Efter sången var det dax för gympan att börja, våra måndagar är minst sagt hektiska -men roliga! :-) Även gympan är en favorit, dock tycker jag att det finns lite för mycket spelrum för att på egen hand börja leka. Hård diciplin är vad som krävs... ;-) Näe kanske inte men liiiite mer än det som finns idag...

Har haft en härlig dag idag, först promenad och sen träff med Sandra o Lisa och våra minstingar. Sandra bjöd på mumsig soppa och bröd och vi tjötade som aldrig förr... :-) Helt plötstligt hade hela dagen gått och vi var tvungna att rusa för att hinna till dagis. Härligt härligt. Tack för idag! :-)

Ska precis börja måla taket i gästrummet, har kvistlackat det färdigt (täckt över kvistarna i träet så att det inte skiner igenom den vita färgen - för er som inte vet vad det är) och har ont i nacken efter det... I går hade jag så ont att jag inte kunde måla något, så jag fick avvakta tills idag. Det kostar att ligga på topp!
Det ska iallafall bli skoj att måla, det börjar gå framåt i vår källare. Daniel håller just på att spackla väggarna för att vi så småningom (SNART!) ska kunna tapetsera!!! :-D

Inga kommentarer: