måndag 29 mars 2010

Vart är våren???

Är hemma efter en halvdags jobb och vabar med dotra. Hon har en otäck hosta, precis lika som den lillebror hade förra veckan, så en dag till hemma i stillhet känns nyttigt. Mycket bra med tanke på att vår dotter är en aktiv tjej som springer mest hela tiden... Sonen fick oxå stanna hemma idag, inte för att han är sjuk utan för att han ville! För övrigt så är det nog ett smart val, med tanke på att det är en kräksjukehärd på dagis. Jag har oxå lyckats dragit på mig en förkylning, sprang i lördags fm med liiite känning av halsont. Inte så smart. På lördagskvällen började jag bli förkyld, och igår morse var jag tokförkyld. Not nice.

Vår helg då - hur har den varit? En liten uppdatering är på sin plats! I fredags mötte vi en saknad pappa på tågstationen. Lycka! Sen blev det fika på stan, hårklippning av våra sötnosar, lite shopping innan vi åkte hem och fredagsmyste. I lördags firade vi farfar som fyller 80 år! Vi åt middag på Forsbacka värdshus. Gott och trevligt. Farfar såg mer än nöjd ut! :-) Trevligheterna fortsatte med vin och gotta här hemma med alla syskonen. Myspys. Söndagen blev även den härligt mysig med lång frukost, besök på köpis, finfint middagsbesök av Lisa å tjejerna (miiin Milla som Joel säger...). Så trots förkylningar så har vi haft en toppenhelg! :-)

För övrigt undrar jag vart våren har tagit vägen. I dag snöregnar det och är kallt och ruggigt. Hur kul är det?! Vi ser fram emot vår stundande Skåneresa- vi hoppas att vi får möta våren där nere istället. Så håll tummarna för oss att vi piggar på oss - vi åker redan på onsdag kväll.

Inga kommentarer: