onsdag 3 mars 2010

Bra?!?

Att jag ska byta jobb är ju ingen nyhet längre. Just idag efter dagens team möte känns det så j-a bra att jag bestämt mig... Det är mycket gnäll, skäll och hårda ord. Framförallt är det chefen som får ovett av en del kollegor. Till viss del befogat. Chefen å sin sida har en tendens att bara svara; "jag hör vad du säger" Vilket gör min kollega rosenrasande. Själv sitter jag där och tänker att varför i h-e måste vi tjata, gnata, skälla och gnälla. Jag tycker visst att man ska säga vad man tycker, men med nån form av taktkänsla?! Eller?! Är det bara jag som är sån??? Jag säger vad jag tycker, jag sitter inte tyst som en mus och låtsas att jag inte är där - MEN jag väljer ändå vad jag säger och hur jag säger det.
Sen kan jag tycka att Chefen måste stå upp. Hon måste visa lite färg och inte gömma sig bakom floskeltoppen där ettan just är: "jag hör vad du säger"...

Jobbbyte! Ja. Idag känns det riktigt bra.



Inga kommentarer: