söndag 31 maj 2009

Sol och lata dagar.

Jag blev bönhörd, efter mitt klagande i ett tidigare inlägg. Solen har visat sig från sin bästa sida hela helgen, och vi har haft fantastiskt väder.
Vi har levt utomhus dessa dagar. Så skönt, barfotafötter på gräsmatta. Det är sommar.

Maja har varit på kalas både igår och idag. Efter gårdagens kalasande packade vi vår bil och åkte till Lisa o tjejerna. Middag serverades, ett glas vin dracks och barnen lekte i sandlåda och på studsmatta. Bästa Lisa ställde upp som barnvakt till våra två små (trots att hon var ensam hemma med sina små... tack, du är bäst!) medans jag fick förlusta mig på den stora arenan som invigdes. (maken varpå sven6:a) Invigningen var magnifik, otroligt välordnat å bra. Sandvikens stoltheter Malena Ernman och Tomas Ledin och andra kändisar visade upp sig och sjöng för oss. Malena har en ordentlig pipa! Tomas Ledin är sandvikarnas älskling, det märktes... ;-)
Jag kom hem till ett mörkt hus där alla fyra barn och Lisa sov.
Barnen hade somnat sent, men vilken bedrift att få alla fyra att sova... :-)

Söndagsmorgonen började tidigt då alla barnen ville gå upp 06:30, så vid 09:30 satt vi ute på gräsmattan och barnen lekte för fullt. Trötta och smått griniga barn hade vi i trädgården, men med lite lockelse med glass så löste sig det mesta... ;-)
Vi hann även med ett besök till arenan idag, barnen fick lyssna på kulturskolans körer och även Alice från Idol.
Hemkomna fick vi direkt köra Maja till dagens kalas. Vi andra i familjen la oss på gräsmattan, åt glass och bara njöt av söndagen

Fick en så fin present på mors dag: en välfylld kylväska med diverse gosaker: meloner, dricka, godis, mörk choklad mm! Sen fick jag en tavla av Maja där det stod till "världens bästa mamma på mors dag". Älsklingsvännen. Mitt hjärta sväller.

Nu är det skön söndag i soffan. Ska ringa älskade mammsen och säga kram på mors dag.
puss på er.

Inga kommentarer: