måndag 18 maj 2009

Måndagmorgon

Jag sitter redan på jobbet, har cyklat hit i härligt frisk nästan ingen motvind luft. Känner mig pigg och alert. Hur kan det komma sig? En ovanlig känsla, men en ovanligt skön känsla! Vanligtvis är mina måndagmorgnar otroligt sega, kommer knappt upp och jag är som ett slakt på jobbet. Just nu känns det här fantastiskt bra, jag är pigg! Bring it on liksom!

Har haft en lugn och skön helg. Vi har haft svärisarna från Skåne på besök. Vi har promenerat, umgåtts och bara mått gott. Söndagen innehöll ett besök Gysinge där vi spenderade några härliga timmar i solen. Naturupplevelser tillsammans med barnen, så fantastiskt att uppleva naturen på nytt med dem. Alla blommor, allt vatten (å det finns mycket vatten där!), museet med häftiga lådor med ägg och annat från djurlivet. Riktigt spännande!!!

Nu är det dax att köra igång med veckans jobb. Som sagt - bring it on!

Puss.

2 kommentarer:

positiv energi sa...

Härligt att höra! Ha en kanonfin dag! Vi borde ses snart...
Kram!

positiv energi sa...

Jo, jag har ju läst att ni har besök =).
Vi var utspridda i helgen och när vi väl förenades i hemmet var klockan 19. Så vi hade inte hunnit med någon middag.
Ny friska tag nu. Det är tyvärr lite körigt denna vecka. Vi har gäster på torsdag, sen drar vi till stugan i helgen och sen blir det Mallis... Så vi får kanske vänta med att ses till efter det?!
Kram, kram