tisdag 12 maj 2009

Stressad?!

Jag upplever inte mig själv som en stressad person. Jag har ofta mycket att göra bara.
Nu har jag dock börjat undra om jag kanske är stressad ändå. Nåt stämmer inte iallafall.
Jag har ofta huvudvärk, ofta av spänningshuvudvärks-karaktär men alltmer övergår det till migränliknande karaktär. Utöver det så har jag börjat tappa hår, mer än vad jag gör i vanliga fall alltså.

Jag pratade med mamsingen och hon frågade om jag är stressad (tydliga tecken på det enl henne...)?! Njae, jag är väl inte stressad?! eller?! Trots att det tyder på stress så vill mamma doktorn att jag iallafall ska ta lite prover, typ blodvärde och sköldkörtelprover.

Så det får väl bli så. En hälsoundersökning.

1 kommentar:

positiv energi sa...

Vilken tur att du har mamsen! Det känns alltid tryggt att göra en hälsoundersökning, tycker jag.
Du säger att du inte känner dig direkt stressad, så jag kan tänka mig att dina symptom är kroppens sätt att berätta för dig att du faktisk BÖR varva ner. INNAN det är för sent och du börjar må riktigt dåligt. Du vet, jag pratar av egen erfarenhet...
Att vara mamma, fru, jobba, träna och hinna med allt annat är faktiskt mer än man klarar av ibland. Så det är absolut inte konstigt om din huvudvärk och håravfallet beror på stress.
Hoppas på bättring! Kram!