torsdag 4 juni 2009

Sommarfest!

Har varit på sommarfest i dagarna två!
Majas förskola började igår med 5 åringarnas avslutning; barnen hade tränat in div nummer. Bland annat fick vi se EMD sjunga och dansa, trollkarlar som trollade bort enkronor, tjejer som sjöng och så min lilla stjärna som rockade rockring med två kompisar. Rockringen "rockades" kring axel och arm, mycket imponerande! :-)
Vi fick även höra sedvanliga sommarsånger, så lite sommarfeeling fick vi allt. Trots småkallt och lite duggregn.
Joels förskola hade sin sommaravslutning idag... Idag har det verkligen öst ner heeeela dagen. Men att ställa in, näe det fanns det inte en tanke på. Så barnen fick stå under tak å sjunga, vi föräldrar stod under paraplyer och frös... men fick gå in och värma oss och ha picknick inomhus. Inte riktigt lika mysigt som att ha picknick i trädgården, men ändå - picknick! :-)

Min vecka för övrigt har varit lätt stressad på jobbet. Har otroligt mycket att göra på jobbet och så ploppar det upp en utbildning, ett försenat tåg (på väg t möte på fm i Hudik, försening på 1 1/2 timme...) som inte gör mig mindre stressad. Kalendern är fulltecknad, å jag har så svårt att ta tag i allt som måste göras så i slutändan känns det som att ingenting blir gjort. men nu är det bara TRE veckor kvar till semestern!!!! Åh vad jag längtar! :-) Annars så har jag känt mig förkyld hela veckan och har varit "duktig" och inte sprungit. I dag var tanken att jag skulle springa, men näääe nu blir det inte det idag. Inte vill jag gå ut och springa i ösregn!
Nu blir det bio med bästa Lisa istället. Det gillar jag!!!!

Puss på er.

Inga kommentarer: