torsdag 11 juni 2009

Regnet det bara faller ner...

och här inne sitter jag och snörvlar. Har lyckats bli tokförkyld, gissningsvis har lilleman Joel smittat mig. Men jag är på benen, och jag har ingen feber - så det är ju inte så illa iallafall!

Firade systerysters 30 års dag igår kväll. Hon sa adjö till young age och sa good day old age... - sa hon själv. Själv välkomnade jag henne till livet som gamkärring... *hihi* Nädå, lillasyster är en ung pingla som inte ser en dag äldre ut än 25. Så det så. Grattis igen Lina! :-)

Tycker lite synd om skolavslutningsfirande barn och vuxna som får stå ut med hällregn. Efter regn kommer solsken, visst var det så?!
I morgon ska vi "sparka ut" och fira min yngste kusin som tar studenten. De kommer med tåget till centralstationen, vilket är en annorlunda utspark men mycket spännande för barnen att se! Lille kusinen som alltid varit minst, som vi varit barnvakt åt - nu är han snart vuxen. Hujedamej sicken gammkärring jag börjar bli... ;-) Nu är det han som är lekfarbror åt våra barn, tidigare lekte vi med honom... Han ska även komma på systerysters 30 års fest om ett par veckor. Bara det säger väl att man räknas in i vuxenlivet...

Har förresten besök from igår kväll av svärmor med sambo. Barnen har fått ledigt från dagis idag och imorgon för att hinna umgås med farmor. Maja var sååå glad över att farmor kom igår, Joel var mer reserverad - men det släppte snabbt. Så nu hoppas vi att de får trevliga dagar tillsammans, det är ju inte så ofta vi ses.

Dax att göra nytta... först lite nässpray bara, annars har jag svårt att prata inför en personalgrupp... ;-)

Puss å kram,
Sara

Inga kommentarer: