fredag 26 juni 2009

Seeemester

Idag har jag verkligen nedräkning. Några timmar kvar. Sen har jag föräldraledigt och semester i SJU hela veckor. 7 veckor som det ska njutas av. Jisses vad jag har längtat!

I går kväll hade vi goa vänner över på middag, Maria med familj. Så mysigt. Maja och deras äldsta dotter lekte så fantastiskt bra och hade så roligt ihop. Jag gillar att ha besök, att få bjuda på middag, dricka gott kaffe och bara må gott tillsammans. Joel och sonen i familjen har inte kommit till det stadiet att de leker ihop, men de leker bredvid varandra iallafall. Sötnosarna.
Joel visade sin mest gnälliga sida igår, sannolikt en kombination av trötthet i värmen, hunger och blodsockerfall... Han driver mig galen när han är sån, men med lite mat så ordnar sig det mesta... :-)

Dagen på jobbet innefattar lite små administrativa sysslor. Jag hoppas jag hinner med det jag måste göra iallafall. Resten får vara. Lunch är inplanerad med mina tjejer på stan. Myyys.

Förutom det så ska jag även på en minnesstund för en kollega inom vårt verksamhetsområde. Alltid jobbigt, men ett bra avslut. Jag har alltid en nervös känsla inför en sådan stund, men det är nog naturligt.

Ikväll är jag home alone med kidsen. Funderar på att göra en rabarberpaj och mysa ikapp med dem.

Inga kommentarer: