onsdag 22 april 2009

Maraton!

Har haft jobbmaraton idag med början vid 8 och slut vid 19:30!
Är helt färdig just nu, å borde såklart gå å lägga mig. Men när jag har haft mycket för mig så blir jag uppe i varv och har svårt att varva ner.

Min jobbdag har dock varit riktigt bra! Hade ett fantastiskt härligt möte med en patient med en ovanlig diagnos. Jag har aldrig tidigare fått kontakt med patienten, men idag så hände det!!! Jag fick kontakt, hon följde mig och svarade på sitt sätt på mina trevande försök att skapa kontakt. Åkte ifrån mötet med ett leende.
Att vi jobbade så sent idag beror på att gymnasiesärskolan här i stan hade öppet hus för föräldrarna till eleverna på skolan. Mycket förändras i och med vuxenblivandet och det är ett stort steg både för föräldrar och ungdomarna. All förberedelse är bra och viktig och detta är ett litet steg på vägen. Vi var uppdelade på olika stationer och föräldrarna fick komma till oss och fråga oss om vuxenhabiliteringen och vad vi kan hjälpa till med.
Jag blir imponerad av dessa föräldrar, denna bukett av olika typer av föräldrar, som söker svar på stora och svåra frågor som gäller deras barn. Jag tycker att det är tufft att vara mamma vissa gånger, men att ha ett annorlunda barn måste vara ännu tuffare! Alla dessa kamper man ställs inför, som man såklart utkämpar - det är ju ens älskade barn det handlar om, all denna vånda om hur det ska gå för barnen i vuxenlivet... Att ni orkar!!! Ni är hjältar!!!

Puss

Inga kommentarer: