onsdag 8 april 2009

Inhopp

efter två dagars vab med liten förkyld kille så ska jag göra ett inhopp på jobbet imorgon, innan det är ledighet igen... :-) Inte helt fel att jobba måndag och torsdag en vecka... ;-)
Jag och Joel har haft det rätt så bra här hemma, trots hans gnällighet-jag-vill-inte-lämna-dig-mamma så har vi tittat på film, läst böcker, lekt med lego och bakat kladdkaka! Kladdkakan bakade vi efter att vi först läst "Totte bakar", sen fick Joel baka precis som Totte. Det var vissa moment i bakningen som var svåra att förstå: exempelvis att det blir varmt i ugnen, att man inte kan ha i hur mycket som helst och att man måste vänta en stund innan kakan blir klar... Men annars så hade vi en mysig bakstund jag och sonen! :-)

Ser nu fram emot en härlig påskhelg som börjar med lite påskmys/fest hos S & K imorgon kväll. Knytkalas vankas och sen förhoppningsvis utgång. Ser fram emot det massor. Resten av påsken hoppas jag blir varm och solig, glada & friska barn, god mat, godis och påskkärringar.

1 kommentar:

Lisa sa...

Önskar jag kunde komma, behöver verkligen ha roligt