onsdag 15 april 2009

Försökskanin

Idag har jag varit försökskanin i 2 1/2 timme. Jag har haft elektroder fastklistrade på mina axlar, har haft EKG mätare på kroppen och har haft jättekonstiga brillor på mig. Jag deltar i en studie som undersöker hur ögonstress kan påverka hur nackens muskulatur fungerar och om det förvärrar nacksmärtor.
Spännande värre. Jag fick se olika sekvenser av bilder, samtidigt som jag fick ha olika sorters glasögon på mig... Min uppgift var att trycka på en knapp när jag såg att bilden förändrades. Varje testomgång var 10 min... Jag var helt färdig efter testningen.
Jag tillhör kontrollgruppen som inte har besvär från nacken sedan tidigare. Jag tyckte testningen var jobbig och jag fick ont i nacke och huvud efteråt. Jag undrar hur de som har besvär från nacken upplevde testningen???!

2 kommentarer:

Lena sa...

Spännande!! haha hade de inte öron åt dig att sätta på dig med under tiden ? :-)
ses i möra! eller ja om några timmar!

Uricha sa...

Spännande! Jag har just fått diagnos "överansträngda ögon" och har fått ett träningsprogram för att få musklerna i ögonen att börja funka igen!