måndag 2 februari 2009

Möhippa!

Tänkte nu så här ett par dagar senare berätta om min möhippa som gick av stapeln i lördags...
Jag kom hem från kurs med kurt i fredags eftermiddag, riktigt trött och färdig. Hemma låg ett kuvert och väntade på mig... ett kuvert som inte fick öppnas förrän 21:00!!!! Jag försökte få tiden att gå så jag åkte och handlade och sen så blev jag trött... Somnade vid 17 och vaknade vid 20, var faktiskt riktigt risig... 21:00 sprättade jag upp kuvertet och där låg ett meddelande som talade om att det inte var någon övning längre... Jag fick ju som bekant en liten undanmanöver föregående lördag... (så jag var ju inte helt säker på om det var verkligt eller ej... bustjejer!)

Fick instruktioner om vad jag skulle packa ner i min väska (ficklampa, arbetshandskar, Majas puffärmar... mm) Jag instruerades att ta på mig kläder som skulle anlända 07:00 och sen sätta mig på en buss 07:27. Ingen rast och ingen vila alltså!!!
Utrustad i cowboymundering (som var de kläder som låg i väskan) satte jag mig på bussen in till stan (busschaffisen frågade artigt om jag skulle ut och rida... ;-) ) Inne i stan mötte ett härligt gäng tjejer mig. Dagen började med att jag fick sjunga in en singel... En låt som jag inte kunde och som var riktigt hög... Inte lät det nåt vidare, men ÅH så roligt!
Efter mitt skivsläpp så tog tjejerna mig hem till kära Sandras mamma för frukost. Där mötte ännu flera tjejer upp! Så roligt att så många kom, från när o fjärran... *glad*
Alla sötisar drog där på sig en tröja som det stod "SARAS HIPPA" på och glittriga silverperuker. Så läckra babes!!!
Vid frukosten fick jag öppna paket från alla tjejer - paket som jag skulle gissa vem det kom ifrån och sen ge en liten presentation av varje tjej. Två fel hade jag, inte så dåligt på 15 pers!!!

Efter frukost och trevliga paket drog de ner mig på stan. På stan kom de sedvanliga uppdragen... Tigg en blomma och ge till den snyggaste killen, fråga om äktenskapsråd, få några vuxna att rida på din häst (jag hade en käpphäst med mig), sälja hästskormfl... Liiite jobbigt, men det är väl så det ska vara på en hippa????
Jag tävlade även i "ölhävning" mot en annan brutta som var ute på möhippa... å till min förvåning så vann jag!?

Vi fortsatte vår vandring genom stan och jag landade i en stol på en nagelstudio här i stan. Där lämnade mina kära kamrater mig med en champagneflaska och en mkt trevlig och duktig nagelteknolog (el vad det nu heter?) som grejade o fixade mina naglar i TVÅ timmar. Åh en sån lyx! Jag har aldrig haft såna fina naglar förut! Till på köpet har tjejerna bokat ett återbesök så att jag kan ha mina fina naglar även på bröllopet!!! Jag tror att någon av mina kära vänner förstått att detta varit en liten dröm, men som jag känt inte riktigt kunnat prioriteras... Tack!

Nagellyxen följdes av linedance! Oj så roligt. Vi drillades i en hel timme. De flesta av oss såg nog ut som att vi var på ett aerobics pass... ;-) Koordinationen blev sämre och sämre ju senare det blev på kvällen. Någon fick en ljus idé att vi skulle dansa till min skönsång... *hmmm* det var inte riktigt rätt takt... ;-)

Kvällen fortsatte med tacos, tequila!!!, frågestund till mig, gråtstund(Tack för alla fina ord!), singstar, mer tequila, uppiffning á la 80 tal för min del och för babes´ns del så pimpade de sina tröjor och såg ut som snygga hårdrocksbrudar allihopa! Kvällen avslutades på Heartbreak.... Vid 01:30 då min telefon spärrats, vi druckit en massa drinkar, dansat järnet, fått gratulationer av massa okända människor, blivit fotograferade av en vimmelfotograf, hittat min telefon, dansat mera och druckit mera så kände jag att NU vill jag åka hem! Jag var nöjd! Hoppas att alla andra var lika nöjda som jag med dagen/kvällen!

Jag hade såååå otroligt roligt under hela dagen. Är så tacksam över alla mina fina vänner som planerat, deltagit och gjort min möhipppa så fantastisk.
TACK Sandra, Lisa, Lena, Lina, Linda, Karin,Caroline, Mimmi, Sofia, Maria, Anna, Anna, Jenny, Jenny och Hanna. Tack för att NI finns och att ni är mina vänner.

5 kommentarer:

Lena sa...

HEhe, blir lite tunn berättelse på slutet tycker jag :-)
förreten hade du faktiskt 2 FEL! hahah

positiv energi sa...

Tack själv Sara! Det kommer att bli ett fantastiskt bröllop!
Kram, kram!

Sara sa...

Ja berättelsen blev visst lite tunn på slutet... lade märke till det jag med... men där spriten gick in gick minnet ut... eller hur det nu var?!

Anonym sa...

Åhhhh herregud 12 dagar ... Du vi firar 11 år i år ELVA ÅR !!! Du tiden springer iväg.
Vi träffades maj 1995 och vår Julia föddes Februari 1996, 6 veckor för tidigt .. Sedan så gick allt av bara farten ... Med RÄSER fart ;0)Men vi är fortfarande lyckliga, visst har vi haft ups and down´s men kärléken bestrider ALLT!!! Åh kan känna lite nervositet med dig eller är du lugn som en filbunke ? Jag är så glad över min man / våra barn. Mannen kommer att va super duper saknad såklart men det funkar jag vet det. Men visst kommer det bli många tårar på ARLANDA tidigt på lördagsmorgonen ... Babbel babbel nu får det va slut !!! Kram kram // Giesela

Anonym sa...

Tack själv att vi får vara DINa Vänner och får dela eran dag med er om snart en vecka!
vilken möhippa...allt gick bra, men vilken baksmälla;) var fortfarande lite risig när jag kom till jobbet i går eftermiddag, kändes som jag hade haft magsjuka!
kramkram Carro