torsdag 26 februari 2009

Måste börja läsa lappar från dagis noggrannare...

Jag tyckte att jag var en riktigt duktig mamma Sara idag som hade läst lappen från dotterns dagis; ta med skridskor. Så skridskorna fanns med! :-) Att det på lappen oxå stod att: du får välja mellan att ta med skidor, skridskor, pulka eller om du vill leka i snön SAMT att du ska ta med dig en liten matsäck - det hade jag visst inte registrerat. Så när vi kom till dagis idag frågade dagisfröken Maria Maja vad hon hade med sig för matsäck... *skäms* Som tur är så hade jag ingen panik in till jobbet, jag och Daniel var tvungna att åka m bilen till verkstan, så jag hann hem och göra i ordning lite varm choklad, macka och äppelbitar... Hoppas att lillskruttan blir nöjd med det. Nåt litet barn som stod bredvid Maja när vi kom sa: "jag har med mig pannkaka"... Varför kan inte jag vara så duktig???

Hoppas de får en bra utflyktsdag idag, de skulle åka vid 09:30 och komma tillbaka vid 13:30. Korv ska grillas och barnen ska leka. Härligt!!!

Inga kommentarer: