lördag 21 februari 2009

Lördagkväll

Efter att ha tillbringat nästan hela veckans kvällar i soffan så tänker jag fortsätta med den inriktningen ikväll. Har slocknat varje kväll i soffan medans käre maken tittar på film. Han är görnöjd, han får bestämma filmer, jag är inte uppe och lattjar med nåt "måste". Jag bara är. Å det är himla gott.

I går bakade jag och barnen semlor, eller rättare sagt jag bakade semlor. De var med i 5 min. Maja fick besök av en kompis, så då var inte jag intressant längre. Joel blev mer intresserad av Maja och kompis... Så där fick jag stå... men men, semlorna blev bakade iallafall! :-)
Semlorna kommer att bjudas på under morgondagens 2 års kalas. Joel fyllde ju 2 år förra fredan, och då hade vi inte riktigt tid att fira honom. I morgon blir det dock av, så har du som läser tid att komma så är du välkommen! Det blir förutom semlor tårta med dumlefluff i *mmmmm*.

I dag har vi varit och badat på badhuset hela familjen. Maja var först på simskola men anslöt sig till oss efter det. Våra barn är helt tokiga i vatten, Joel åkte på mage med huvudet först nerför barnens vattenrutchkana, bägge barnen älskade den gula rutschkanan, de hoppade från 1:ans trampolin... och ville bara ha mer! Jag och Daniel var helt slut när vi åkte därifrån...

Nu ska jag gå och göra i ordning dumle-fluffet till tårtan, sen ska jag och Maja äta godis och titta på melodifestivalen. Joel ska sova och Daniel hamnar nog vid datorn. En typisk lördagskväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

SEMLOR !!! Gud så gott.
Önskar dig mannen och barnen en fin söndag Kram Giesela