fredag 1 augusti 2008

Två veckor senare

befinner vi oss på hemmaplan igen. Vi har haft det bra på vår semester, men har längtat hem massor och är nu nöjda med hemmavarandet. Tyvärr börjar pappa Daniel arbeta idag (1 augusti är en fredag, det tänkte inte Daniel på när han la in om semestern... ;-) ) och han åker dessutom till Kanada m jobbet imorgon.

Förutom vår roadtrip till släkten runt om i Sverige så fick vi möjligheten till vår första campingtripp ihop! Att campa med barn var en upplevelse, vi har barn som i vanliga fall somnar kring 20. Nu hade vi två barn som var uppe och sprang vid 23... men men, är det semester så är det! Vi njöt i fulla drag av den fina campingplatsen vi hittade och på väg hem därifrån hittade vi en fantastisk sandstrand som vi inte ville lämna... För en gångs skull fungerade hemresan i bilen toppenbra. Härligt.

Väl hemma från semestern hade jag och Daniel den stora äran att vara toastmadame/toastmaster vid Caroline och Johans bröllop. Vi hade mycket att göra, planera, fixa och dona med inför den stora dagen (bla festprogrammet tog lååång tid men med finfin hjälp av syrran så blev det jättefint). Bröllopet var jättefint, middagen och festen toppen. Vi var lite nervösa inför vårt uppdrag, men vi tyckte att det flöt på bra (trots att vi var tvungna att planera om i vårt schema när personalen snabbade sig på igenom middagen). Jag och Daniel kände oss efteråt nöjda, och vi hoppas såklart att Caroline och Johan oxå är nöjda.

Dagen efter bröllopet så tog vi vårt pick o pack o drog till Åbo! Vi åkte finlandsfärja och sov på båt (även där var det svårt för två små att somna...), gick på Muminland en heeeel dag, åt på restaurang, sov på hotell och åkte båt en heeel lång dag tillbaka till Sverige. En rolig resa, tyckte vi allihopa, men vi var alla lika glada att vara hemma igen.

Nu tar vi det lugnt här hemma, å det känns verkligen skönt och behövligt.